لو مكانى هتعملى مع الانسانة دى ايه؟ - الصفحة 2 - منتدى حور عين
القران الكريم
  التسجيل   التعليمـــات   قائمة الأعضاء   التقويم   البحث   مشاركات اليوم   اجعل كافة الأقسام مقروءة

الإهداءات

العودة   منتدى حور عين > المنتدى العام > أريد حلا

أريد حلا شكاوى شخصية جدا للعضوات يكتبنها و هن متخفيات و راء عضوية (حورية محتارة)

7 معجبون

كُتبَ بتاريخ : [ 19-11-2016 - 12:55 AM ]

امراة شديدة

امراة شديدة غير متواجد حالياً

انا : امراة شديدة

برضه ما تنسيش انك رحتى لها البيت بعد اسبوعين من بعد ما قفلتى فى وشها

يعنى لو كنتى اتصلتى بعدها باربع ايام على الكتير من بعد الموقف و كلمتين و قفلتى و قلتى لها انا تعبانة و حبيت بس اوضح لك ان الشحن فصل فما كانش حصل مشكلة

و كنتى مديونة لها بتفهيمة فورا من بعد ما قفلتى فى وشها

بس الظاهر كنتى خايفة منها لا تلك فقلتى اكلمها بعد ما استرد عافيتى

و هى هرشت و اتاكدت انك قفلتى فى وشها بتجاهلك

و خلى بالك ده اهانة كبيرة انك تبدءى تفتكريها بعدها باسبوعين حتى لو كنتى عاملة عملية

و هى حقها ما تكترثسش بعد ما قلت لها اصلى كنت عاملة عملية

زى ما عملتى الغلط حتى لو من غير قصد فتتقبلى خطا ال ادامك برضه حتى لو كان خطءه اكبر

عموما هى اعتذرت و زى ما قالوا لك ما تخسريش صديقة عمرك

و صدقينى هى حست بالمهانة و الجرح خصوصا ان مالهاش غيرك،انما مش بتعمل منظر بيكى قصاد ال حوليها زى ما انتى متوهمة

توقيع : امراة شديدة

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

من مواضيع امراة شديدة

التعديل الأخير تم بواسطة امراة شديدة ; 19-11-2016 الساعة 01:03 AM

كُتبَ بتاريخ : [ 21-11-2016 - 07:11 AM ]

شعاع المعرفة
قـائـمـة الأوسـمـة

شعاع المعرفة غير متواجد حالياً

انا : شعاع المعرفة

اعطيها فرصه اذا اعتذرت لك سامحيها والمسامح كريم .

توقيع : شعاع المعرفة

إذا جار الوزير وكاتباهُ .. وقاضي الأرض أجحف في القضاءِ فويلٌ ثم ويلٌ ثم ويلٌ .. لقاضي الأرض من قاضي السماءِ.

من مواضيع شعاع المعرفة

كُتبَ بتاريخ : [ 21-11-2016 - 11:15 AM ]

الواثقةبالله
قـائـمـة الأوسـمـة

الواثقةبالله غير متواجد حالياً

انا : الواثقةبالله

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حورية محتارة مشاهدة المشاركة
السلام عليكم
هدخل فى موضوعى على طول
انا لما اصاحب حد بحب ابقى وفية وصادقة ومعروف عنى صداقاتى بتدوم وبحب اخدم اوى اللى حواليا
صاحبت واحدة من اولى ابتدائى مع العلم ان عمرى وعمرها الان 39 احسبوها كده يعنى صداقة العمر
انا متجوزة وولادى كبار ما شاء الله وهى ادعو الله ان يكرمها بزوج وفى ..........كنت بحاول ادور معاها على عريس مناسب ورشحتها لاخويا ذو المركز والمستوى المادى المعقول لكن والدها الله يرحمه لم يوافق وهى قالت انها سمعته (والدها)بيقول كلام فيما معناه انه خايف يخسرها كخادمة وهى المسؤلة عن كلامها لانى مبقتش متاكدة من اى حاجة قالتها كانت دايما تقولى انى الوحيدة اللى بقف جنبها ومن حكاياها لاحظت انها مش بتعرف تقدر الامور يعنى الكبيرة تفوتها والهايفة تافورها مع العلم انها محامية لكن شخصيتها غريبة ومش بتعرف تاخد حقها
المهم حصل انى حملت فى سنى ده وانا اصلا بعانى من مرض باقدامى والحمد لله وضغطى كان بيوطى فكانت حالتى الصحية صعبة وهى بتفضل تحكى مشاكلها بالساعة وانا تعبانة فطلبت منها تلخص وهى بترغى فاضطريت اعمل ان الخط قفل لوحدة ودى اول مرة اعملها ولاحظوا اول مرة على مدار حاجة وتلاتين سنة محدش بيسمعها ادى ولا بيديها من وقته ادى وهى اصلا اللى اضطرتنى وقلت لو زعلت اقولها التلفون فصل وربنا يسامحنى
وعدت ايام بعد الواقعة مرضت فيها وعملت عملتين سهلين ونزل بعدهم حملى والحمد لله عملت عملية تالتة بعدها اتصلت بيها على تلفون البيت والخاص مش بترد واول ما قمت من سرير المرض روحتلها اخبط قالت مين ومفتحتش ليا ولما حست انى نازلة خلاص فتحت وتقول مين مين بقولها مش بتردى على التلفون ولا بتفتحى ليه تقولى زعلانة منك .قلتلها توصل اقف على بابك متفتحيش ؟بصراحة قلتلها انتى قليلة الاصل
حاولت تتصل بيا وتكدب وتقول كنت بدور على ايشارب وانا عارفة انها كدابة لانها وقعت بالكلام وقالت لو زعلانة اجيلك واعملى اللى انا عملته معاكى اصدها مفتحلهاش قلتلها لو انا قليلة الاصل اقولك تعالى وبعدها مسحت جميع نمرها من على محمولى وهى خايفة تتصل
تفتكروا عادى كده اللى هى عملته انا هتجن مش مصدقة اللى حصل ولا ناوية اسامح
لو مكانى تعملى ايه ؟
التمسيلها العذر حبيبتي
ده انتوا بقيتوا اكتر من الاخواااات بجد ماشاء الله !!!!
وكلنا بنغلط
ده غير انك غلطتي بالاول
والمفروض انكم وصلتوا لمرحلة ماينفعش فيها تسيبوا بعض
لانكم بقيتوا كيان واحد وصعب تضيعوا عشرة السنين دي كلها
بسبب غلطات بسيطة منك ومنها
لان السر بالحفاظ ع اي علاقة هو التغاضي والتراضي
وعدم التدقيق والتماس الاعذاااار
لان كلنا داااايما بنخطيئ ليل نهار
ويااااارب يديم اخوتكم

توقيع : الواثقةبالله

من مواضيع الواثقةبالله

التعديل الأخير تم بواسطة الواثقةبالله ; 21-11-2016 الساعة 11:37 AM

كُتبَ بتاريخ : [ 21-11-2016 - 11:18 AM ]

الواثقةبالله
قـائـمـة الأوسـمـة

الواثقةبالله غير متواجد حالياً

انا : الواثقةبالله

التمسيلها العذر حبيبتي
ده انتوا بقيتوا اكتر من الاخواااات بجد ماشاء الله !!!!
وكلنا بنغلط
ده غير انك غلطتي بالاول
والمفروض انكم وصلتوا لمرحلة ماينفعش فيها تسيبوا بعض
لانكم بقيتوا كيان واحد وصعب تضيعوا عشرة السنين دي كلها
بسبب غلطات بسيطة منك ومنها
لان السر بالحفاظ ع اي علاقة هو التغاضي والتراضي
وعدم التدقيق والتماس الاعذاااار
لان كلنا داااايما بنخطيئ ليل نهار
ويااااارب يديم اخوتكم

توقيع : الواثقةبالله

من مواضيع الواثقةبالله

التعديل الأخير تم بواسطة الواثقةبالله ; 21-11-2016 الساعة 11:35 AM

كُتبَ بتاريخ : [ 21-11-2016 - 06:14 PM ]

ام حنين ويويو

ام حنين ويويو غير متواجد حالياً

انا : ام حنين ويويو

بصي هى فتحت في الاخر الباب لو معندهاش نيه تفتح مكنتش فتحت خالص ممكن يكون موضوع الايشارب كدبه ممكن اول ما سمعت صوتك اتلغبطط ومبقتش عارفه تسامحك انك كنتى مطنشاها ولا لا ووقت التفكير ده انتى كنتى هتمشي وفي الاخر راحت فتحا انتى كنتى تعبانه جسديا وهى كانت تعبانه نفسيا وصدقينى التعب النفسي اكبر واعمق واوجع بكتير هى كانت محتاجاكى وملقتكيش انتوا الاتنين غلطانين نقطه بقي ومن اول السطر انسي اللي فات وهى تنسي اللي فات وابداوا من جديد صفحه جديده الا في حاله واحده انك اصلا من جواكى زهقتى من صداقتها وشكواها وكلامها ورغيها معاكى اللي بيعطلك عن بيتك وولادك وهى من الاخر فاضيه ولا وراها عيل ولا زوج وبتتلككى على اى حاجه تعملها علشان تقطعى معاها وضميرك مرتاح دى حاجه تانيه بقي كونى صريحه مع نفسك وشوفي انتى عايزه تعملى ايه واعمليه لانى شيفا ان غلطها ميستهلش لانه غلطها كان رد فعل لغلطك انتى من الاول يعنى لو مكنتيش قطعتى معها مكنتش هى عملت كده ولكل فعل رد فعل واهم حاجه صارحى نفسك بالحقيقه من غير ما تذوقي وتجملى اللى عملتيه وتقبحى اللي هى عملته حطى كل تصرف في حجمه الحقيقي

توقيع : ام حنين ويويو

من مواضيع ام حنين ويويو

كُتبَ بتاريخ : [ 22-11-2016 - 12:42 AM ]

ام كريم

ام كريم غير متواجد حالياً

انا : ام كريم

مافيش داعى فى لحظة غضب تهدى صداقة سنين
وعدى والتمسى الاعذار لو كنت باقية على صدقتها

توقيع : ام كريم

من مواضيع ام كريم

كُتبَ بتاريخ : [ 24-11-2016 - 05:08 AM ]

امراة شديدة

امراة شديدة غير متواجد حالياً

انا : امراة شديدة

فيه نقطة عضوة نبهتك ليها
هى لو ما كانش نيتها تفتح لك ما كانتش فتحت
انما فتحت بعد مدة لانها فعلا كانت مترددة تفتح لك و تسامحك و للا لا
و فعلا الالم النفسى بتاعها اشد من البدنى ال انتى حستيه

توقيع : امراة شديدة

من مواضيع امراة شديدة

كُتبَ بتاريخ : [ 24-11-2016 - 05:04 PM ]

قشطلية بالعسل
قـائـمـة الأوسـمـة

قشطلية بالعسل غير متواجد حالياً

انا : قشطلية بالعسل

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حورية محتارة مشاهدة المشاركة
بصراحة قلتلها انتى قليلة الاصل
وبصراحة لو كانت صاحبتك شتمتك .... كان حيكون معاها حق
كان المفروض بعد ما قلتيلها كلمة زى دى تقطعك بقطيعة
لأن الكلمة دى (شتيمة سودة) بالأهل !!!!!!!!!!!!!!!
هى دى طريقة تعامل الأصدقاء ؟؟
حاسبى نفسك قبل ما تحاسبى صديقتك
هى غلطت غلطة خفيفة ... أنتى غلطتى 3 غلطات (وغلطة منهم شديدة)

توقيع : قشطلية بالعسل

من مواضيع قشطلية بالعسل

التعديل الأخير تم بواسطة قشطلية بالعسل ; 24-11-2016 الساعة 05:30 PM

كُتبَ بتاريخ : [ 24-11-2016 - 07:37 PM ]

الصالحات قانتات

الصالحات قانتات غير متواجد حالياً

انا : الصالحات قانتات

انتي ف أول كلامك قولتى شخصيتها غريبة وثقوا الكبيرة و تافور الهايفة يبقى صاحبك على عيبه إذا انتي باقية عليها انسى ال حصل والتمسلها العذر وبعدين انتي محتملة حاجة وثلاثين سنة يعني مدة كبيرة خسارة تضيعي. عشرة وصداقة العمر دا كله واكيد هي نفسيتها مش متضبطة وردود أفعالها موزونة

توقيع : الصالحات قانتات

من مواضيع الصالحات قانتات

كُتبَ بتاريخ : [ 25-11-2016 - 08:14 PM ]

حورية محتارة

حورية محتارة غير متواجد حالياً

انا : حورية محتارة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ltll_angel مشاهدة المشاركة
طبعا هيا غلطت ياحبيبتي بس عفا الله عما سلف لو صالحتك عديلها معلش علشان ظروفها أكيد ملخبطة نفسيتها وإنفعالاتها
انا حسيت انها هدت حجات جميلة اوى كانت بينى وبينها حطى نفسك مكانى تقومى من على سرير المرض تجرى على واحدة خايفة يكونوا اخواتها عملوا فيها حاجة لانها اشتكت منهم مر الشكوى على مدار حياتها وفى الاخر متفتحش كبيرة اوى دى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أمنية جميلة مشاهدة المشاركة
طالما أعتذرت يا حبيبتي أديلها فرصة وخلاص
اعتذرت بعد ايه؟هو ده جزاء واحدة عاشت عمرها بتطبطب عليها وتدور على حل لمشاكلها؟
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♡snow white♡ مشاهدة المشاركة
انا حاسة بيكى لانى من النوع الغبي اللي بيخلص لصداقاته اوى وبالاخر اكتشف انى غبية وهبلة بس مبتبقاش صداقة العمر ده كله الحقيقة بصي انا شخصيا لو مكانك صعب اسامح بس خلينا نبص للجانب التانى انها ممكن تاخرها بالجواز اثر عليها وخلاها مش بتفرق بين اللي يصح وميصحش انتى عرفتيها زى مابيقولوا اعرف صاحبك وعلم عليه يعنى عرفتى هتتعاملي علي اى اساس بعد كده
المشكلة انى فضلت اعلم اعلم اعلم لغاية مبقاش حد مش متعلم عليه ودى مكنتش حطاها فى لستة اللى هعلم عليهم ولا معلمش قلبى واجعنى اوى وعلى اد وجعى على اد مش عارفة اسامح
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أم ميزو وسوسو مشاهدة المشاركة
بصراحة انا مختلفة مع البنات متزعليش مني يعني انا شايفة ان انتي اللي غلطتي الاول لما قفلتي تليفونك في وشها انتي لو فعلا زي ما بتقولي نعمة الصديقة اكيد كنتي حتسمعيها وهي بتحكي لانها ملهاش غيرك ومحتاجة تتكلم معاكي طالما انك اقرب حد ليها او لو مش فاضية تعتذريلها وتقوليلها لما افضي حكلمك وبعدين ما يمكن فعلا كانت بتدور علي ايشارب ليه محطتيش الاحتمال ده وع العموم طالما اعتذرت يبقي خلاص الصداقة اللي زي مده مينفعش تخسريها وراعي ظروفها كمان
حبيبتى اعتذرت وقولتلها تعبانة انا كنت بجد بموت ضغطى واااطى جدا مرمية فى السرير عارفة يعنى ايه حامل فى سن كبير وعندى روماتيزم ومش عارفة لو تعبت برجلى هاخد مسكن ازاى وانا حامل وكمان طالعلى خراج فى صبعى وشايلة الضوفر بعملية وبعدها سقطت المفروض الانسان يبقى عنده احساس انا كزا مرة اقولها تعبانة مش قادرة اسمع تقولى استنى اكملك ورغى رغى رغى انا انسانة وكمان من حب نفسه كرهته الناس يعنى متجبرنيش اسمعلها وانا بموت وطالما هى شاطرة اوى كده وبتعرف تاخد حئها بالتلاتة معملتش كده مع اللى بيظلموها ليه هى عارفة انى ليا لسان وبعرف اخد حقى كويس بس بقدر ظروفها واسامحها تقوم تقطمنى كده ؟على فكرة نمرتها انا مسحتها ومش عندى استعداد اسمع لمشاكلها تانى كفاية لحد كده وقتى ولادى اولى بيه

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راحه مشاهدة المشاركة
بصي بصراحه انتي اللي غلطانه الأول وقفلت في وشها وهي ردت الغلط بغلط بس زي المثل البادي أظلم يا حبيبتي وانا عارفه انك كنتي تعبانه بس برده انتي غلطتي فيها هي اعتذرت وعفا الله عما سلف ومتضيعيش صداقة عمر في لحظه وخدي بالك من نقطه مهمه حتي لو سنك كبير وناضجه فأنتي حطي في بالك أنها مش ناضجه بنفس قدرك لأن الزواج بيدي للإنسان خبره كبيره في الحياه لكن هي لسه معندهاش الخبره دي
اللى متعرفش تتعامل بعد ما وصلت للاربعين هتعرف امتى ؟مجرد سؤال

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام حنين ويويو مشاهدة المشاركة
بصي هى فتحت في الاخر الباب لو معندهاش نيه تفتح مكنتش فتحت خالص ممكن يكون موضوع الايشارب كدبه ممكن اول ما سمعت صوتك اتلغبطط ومبقتش عارفه تسامحك انك كنتى مطنشاها ولا لا ووقت التفكير ده انتى كنتى هتمشي وفي الاخر راحت فتحا انتى كنتى تعبانه جسديا وهى كانت تعبانه نفسيا وصدقينى التعب النفسي اكبر واعمق واوجع بكتير هى كانت محتاجاكى وملقتكيش انتوا الاتنين غلطانين نقطه بقي ومن اول السطر انسي اللي فات وهى تنسي اللي فات وابداوا من جديد صفحه جديده الا في حاله واحده انك اصلا من جواكى زهقتى من صداقتها وشكواها وكلامها ورغيها معاكى اللي بيعطلك عن بيتك وولادك وهى من الاخر فاضيه ولا وراها عيل ولا زوج وبتتلككى على اى حاجه تعملها علشان تقطعى معاها وضميرك مرتاح دى حاجه تانيه بقي كونى صريحه مع نفسك وشوفي انتى عايزه تعملى ايه واعمليه لانى شيفا ان غلطها ميستهلش لانه غلطها كان رد فعل لغلطك انتى من الاول يعنى لو مكنتيش قطعتى معها مكنتش هى عملت كده ولكل فعل رد فعل واهم حاجه صارحى نفسك بالحقيقه من غير ما تذوقي وتجملى اللى عملتيه وتقبحى اللي هى عملته حطى كل تصرف في حجمه الحقيقي
انتى شايفة ان غلطها رد فعل مناسب لغلطى؟للاسف عشان اشرلك لازم احكيلك مشوار طوله اربعة وتلاتين سنة مليان بمشاكل بحلهالها وغلطات بفوتها يعنى على سبيل المثال اتخطبت وفرحت اوى وجبت هدية وبتصل بيها انى رايحة ابارك ليها ترد تقولى مش هقدر استضيفك عشان اخواتى عندى ؟بتخاف جدا منهم طبعا لازم اقدر بس على الاقل تعالى وحددى معايا يوم تانى اجيلك فيه لكن دى مبتعرفش تتعامل لو عايزة رد فعل مناسب يا ام حنين لغلطى يبقى الاول تسئلنى انتى قفلتى ليه التلفون هضطر اكدب عشان مجرحهاش ولو صدقت كلامى خلاص ولو مصدقتش ممكن وببساطة وانا بكلمها فى مرة تقفل التلفون ولو عاتبتها تقولى الخط فصل وكده تكون اخدت حقها
سؤال يا ام حنين لو انا عايزة اتلكك وضميرى مستريح واوفر وقتى كنت روحت خبطت عليها بعد العملية بايام ؟وانا اصلا نزولى قليل جدا ؟كنت فضلت 3 ايام اتصل ومحدش يرد على تلفون البيت والمحمول ؟امرى حسمته ومسحت نمرها ولو اتصلت هرد على اد الكلام وكل واحد فى حاله

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام كريم مشاهدة المشاركة
مافيش داعى فى لحظة غضب تهدى صداقة سنين
وعدى والتمسى الاعذار لو كنت باقية على صدقتها
بصراحة مش باقية تغور الصداقة اللى تقل منى
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قشطلية بالعسل مشاهدة المشاركة
وبصراحة لو كانت صاحبتك شتمتك .... كان حيكون معاها حق
كان المفروض بعد ما قلتيلها كلمة زى دى تقطعك بقطيعة
لأن الكلمة دى (شتيمة سودة) بالأهل !!!!!!!!!!!!!!!
هى دى طريقة تعامل الأصدقاء ؟؟
حاسبى نفسك قبل ما تحاسبى صديقتك
هى غلطت غلطة خفيفة ... أنتى غلطتى 3 غلطات (وغلطة منهم شديدة)
اسلوبك اكتر من سيئ ............يعنى ايه تقطعنى بقطيعة؟انا شتمتها لانها مقدرتش سنين عشرة عملت معاها كتير ربنا اعلم بيه .....حطى نفسك مكانى اقفى على باب حد متعشمة فيه وعاملة فيه كل خير وجربى كده الباب ميتفتحلكيش وايام اخواتها ما كانوا بيجوا عليها وتقولى معنديش بيت اقولها عندى بدل الشقة شقق تنوريها وتاخدى راحتك فيها وعندى استعداد ادخل زوجى يخليهم يصلوا ويصوموا ويحلفوا بحياتك والله كنت بقول لزوجى لو حصلى حاجة عليك وعلى فلانة هى اللى تشيل عيالنا وتحطهم فى عنيها هحكى ايه ولا ايه ؟ليه الغدر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟اصل ممكن واحدة تعمل فيكى نفس الموقف ويعدى لان ملهاش مكانة فى قلبك بس دى عملت كده عشان تفرج اخواتها انها بتعرف تعادى وتاخد حقها منها لله
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الصالحات قانتات مشاهدة المشاركة
انتي ف أول كلامك قولتى شخصيتها غريبة وثقوا الكبيرة و تافور الهايفة يبقى صاحبك على عيبه إذا انتي باقية عليها انسى ال حصل والتمسلها العذر وبعدين انتي محتملة حاجة وثلاثين سنة يعني مدة كبيرة خسارة تضيعي. عشرة وصداقة العمر دا كله واكيد هي نفسيتها مش متضبطة وردود أفعالها موزونة
صاحبك على عيبه ماشى انا معاكى بس مش كل عيب نتحمله فاضل ايه بعد اللى عملته وايه اللى انا عملته ؟واحدة تعبانة كباية المية عيالى اللى كانوا بيدهوالى المفروض تقدر يعنى تفوت للكل وتيجى لغايتى تعمل معرفش مين؟هى عارفة انى مش اى حد ولا انا اللى يتقفل الباب فى وشى .........تقفل بابها فى وش واحدة فتحتلها بيبان مقفلة بامر الله وعونه تقفل بابها فى وش واحدة وقفت لجميع اهلها اللى كانوا بيزعلوها وتعاتبهم وتلومهم وتقول لو مش هتحترموها ناخدها لاخونا على سنة الله ورسوله فى احلى شقة تختارها
بصراحة كلكوا جيتوا عليا وانا مجروحة ايما جرح انا اه مش هاينة عليا العشرة بس مش هاينة عليا كرامتى اكتر
وكلمة للجميع نمرها اتمسحت من عندى للابد مش هسجلها تاااااااااااااانى وانتهى

توقيع : حورية محتارة

من مواضيع حورية محتارة