القران الكريم
Loading...
المواضيع المميزة
المواضيع الجديدة
المنتدى الاسلامى العام

الإهداءات

العودة   منتدى حور عين > المنتدى العام > استفسارات
استفسارات كل ما يخص العضوات من شروحات لوضع للتوقيع والمواضيع والصور الرمزيه

قديم 14-01-2017, 12:21 PM
ريمى ريمى ريمى ريمى غير متواجد حالياً

ريمى ريمى is on a distinguished road
وسام الفائزة بالكأس الفضىوسام المهارةوسام الفائزة بالكأس الذهبىوسام ترحيب حور عين
افتراضي يابنات ساعدوني ايه هي مستلزمات البيبي والام

انا : ريمى ريمى

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
ازيكوا يابنات عاملين ايه انا ياحبايبي ف نص الرابع زي ما معظمكم عارفين انا حاسه انكوا زهقتوا مني ههههههههههههه بس بردوا هاسالكوا ماليش دعوه بصوا بقي اولا يفضل اجهز مستلزمات الطفل ومستلزماتي من امتي انا معادي مع الدكتور بعد اسبوعين ان شاء الله هاكون ف الخامس بامر الله والمفروض يقولي نوع الجنين ايه ان شاء الله بفكر ابدا انزل خفيف كده واجيب الحاجات الكبيرع يعني مثلا العربيه وسرير الاطفال الصغير ده وكده عشان اديكوا شايفين الاسعار بتغلي ازاي وكمان لما بنزل علشان اجيب حاجات معينه مش بلاقيها غير لما تكوني نازله كده تتفرحي والي يعجبك تجيبيه مش تضطري تجيبي علشان محتاجه وخلاص فاهمني اكيد طلعا انتوا مريتوا علي الحاجات دي عايزه بقي اعرف ايه هي مستلزمات الطفل ومستلزمات الام من الالف الي الياء وايه الحاجات المفيده وايه الحاجات الي ملهاش لازمه والاماكن النضيفه وتكون اسعرها كويسه فين انا جوزي بيقولي لما اكون ف السابع ابفي افكر انزل تفتكروا كده صح ولا انزل من الخامس مثلاً انا شايفه اني انزل بدري علشان كمان مجبش كل حاجه مره واحده هاتكون غاليه اوي ولا انتوا رايكوا ايه فيدوني بخبراتكوا كل واحده تطلع جانب الست الاروبه الي فيها وتقولي علي الحاجات المهمه الي المفروض تتجاب؟

المصدر: منتدى حور عين - من قسم: استفسارات

dhfkhj shu],kd hdi id lsjg.lhj hgfdfd ,hghl

من مواضيع ريمى ريمى

قديم 14-01-2017, 01:18 PM

وسام الفائزة بالكأس الفضىوسام المهارةوسام الفائزة بالكأس الذهبىوسام ترحيب حور عين

اين الحوريات ؟؟؟؟؟
قديم 14-01-2017, 01:55 PM
الصورة الرمزية ملكة بيتى
ملكة بيتى ملكة بيتى غير متواجد حالياً
ممنوعة من المشاركة

ملكة بيتى is on a distinguished road

انا : ملكة بيتى

ربنا يجبر بخاطرك ويقومك بالسلامة انتى مزهاتيناش ولا حاجة احنا هنا عيلة واحدة بصى ياجميل انا عن نفسى كنت بجيب حاجة عيالى ف اواخر حملى لكن عشان ظروف البلد والحاجة كل يوم بتغلى انتى ممكن تبداى تجيبى من دلوقتى هاتحتاجى ليكى لبس يكون بزراير او سوستة عشان الرضاعة وللنونو انتى باذن الله هتولدى كمان خمس شهوريعنى على شهر 6 او اواخر 5 هاتجيبى لبس للنونو لبس خريفى مقاس 2 او 3 اوعى تجيبى مقاس صفر مش هاتلحقى تلبسيهوملو دايما ف كل لبسه هاتى مقاسات كبيرة شوية لان العيل بيكبر بسرعة بدل ماكل شوية تجيبى لبس هاتى بيجامات خفيفة والسلوبتات لو هاتجيبى متكتريش منها لانها بتخنق العيل وهاتى مقاس اكبر شوية لانها بتصغر بسرعة وفانلات نص كم وكت وبلوفرات قطن بتتلبس تحت الهدوم تكون كبيرة شوية ودى هايلبسها عالشتا بامر الله هاتى الفانلات والبناطيل ال تحت الهدوم دلوقتى ولما تعرفى نوع النونو ان شاء الله هاتى اللبس الخارجى بس فى الوان تنفع بناتى وولادى ممكن تجيبى منهاوكمان هاتحتاجى بطانيتين عشان الشتا الجاى بامر الله وهاتحتاجى كمان كوفرتات اطفال وبورت للخروج وهاتى حاجات العناية بالاطفال بتاعة جونسون بس الحاجة دى هاتيها قبل الولادة ان شاء الله عشان الصلاحية وبصراحة شايفة السرير مالوش لز وم انتى مش هايهون عليكى تسيبى النونو نايم لوحده ولما يكبر شوية السرير هايصغر عليه فاشايفاه مالوش لزوم والعربية هدة لوحدها وهاتقعدى تجريها لو هاتسلكى فيها هاتيها وهاتى شنطة كبيرة عشان تحطى فيها حاجات للنونو وانتى خارجة انا بسميها شنطة حمزة ههههه مابخرجش من غيرها بحط فيها بامبرز ومناديل مبللة وطقم احتياطى وشنطة بلاستيك عشان البامبرز ولعبة صغننة وفوطة اطفال ولو احتجتى اى سؤال انا معاكى

التعديل الأخير تم بواسطة ملكة بيتى ; 14-01-2017 الساعة 01:57 PM
قديم 14-01-2017, 07:47 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ملكة بيتى مشاهدة المشاركة
ربنا يجبر بخاطرك ويقومك بالسلامة انتى مزهاتيناش ولا حاجة احنا هنا عيلة واحدة بصى ياجميل انا عن نفسى كنت بجيب حاجة عيالى ف اواخر حملى لكن عشان ظروف البلد والحاجة كل يوم بتغلى انتى ممكن تبداى تجيبى من دلوقتى هاتحتاجى ليكى لبس يكون بزراير او سوستة عشان الرضاعة وللنونو انتى باذن الله هتولدى كمان خمس شهوريعنى على شهر 6 او اواخر 5 هاتجيبى لبس للنونو لبس خريفى مقاس 2 او 3 اوعى تجيبى مقاس صفر مش هاتلحقى تلبسيهوملو دايما ف كل لبسه هاتى مقاسات كبيرة شوية لان العيل بيكبر بسرعة بدل ماكل شوية تجيبى لبس هاتى بيجامات خفيفة والسلوبتات لو هاتجيبى متكتريش منها لانها بتخنق العيل وهاتى مقاس اكبر شوية لانها بتصغر بسرعة وفانلات نص كم وكت وبلوفرات قطن بتتلبس تحت الهدوم تكون كبيرة شوية ودى هايلبسها عالشتا بامر الله هاتى الفانلات والبناطيل ال تحت الهدوم دلوقتى ولما تعرفى نوع النونو ان شاء الله هاتى اللبس الخارجى بس فى الوان تنفع بناتى وولادى ممكن تجيبى منهاوكمان هاتحتاجى بطانيتين عشان الشتا الجاى بامر الله وهاتحتاجى كمان كوفرتات اطفال وبورت للخروج وهاتى حاجات العناية بالاطفال بتاعة جونسون بس الحاجة دى هاتيها قبل الولادة ان شاء الله عشان الصلاحية وبصراحة شايفة السرير مالوش لز وم انتى مش هايهون عليكى تسيبى النونو نايم لوحده ولما يكبر شوية السرير هايصغر عليه فاشايفاه مالوش لزوم والعربية هدة لوحدها وهاتقعدى تجريها لو هاتسلكى فيها هاتيها وهاتى شنطة كبيرة عشان تحطى فيها حاجات للنونو وانتى خارجة انا بسميها شنطة حمزة ههههه مابخرجش من غيرها بحط فيها بامبرز ومناديل مبللة وطقم احتياطى وشنطة بلاستيك عشان البامبرز ولعبة صغننة وفوطة اطفال ولو احتجتى اى سؤال انا معاكى
حبيبتي متحرمش منك يارب تسلميلي انا جوزي عايزني اجيب ف السابع علشان انا حصلي اجهاض كتير قبل كده بس ان شاء الله ربنا يكرمني المره دي والحمل يكمل اديني اهو ف نص الرابع دعواتك ياقمر وتسلمي ياجميل لو عوزت حاجه هاسالك علطول ان شاء الله

من مواضيع ريمى ريمى

قديم 16-01-2017, 07:24 AM
الصورة الرمزية حمصة قلب ماما
حمصة قلب ماما حمصة قلب ماما غير متواجد حالياً

حمصة قلب ماما is on a distinguished road

انا : حمصة قلب ماما

زى ما قالتلك بطة فوق على اللبس فعلا هاتى مقاسات كبيرة سنة علشان البيبى بيكبر بسرعة بس بصراحة بالنسبالى السرير مهم جدا بتعرفى تلفى البيبى فيه كويس ويبقى ليه مفارشه وحاجته الخاصة وهاتيه يكون ليه ناموسية بتغطيه لما ينام علشان الناموس فى الصيف وكمان بيحميه لو اى اطفال جم عنك البيت وبتعرفى انتى تنامى على السرير براحتك من غير ما تبقى قلقانة ان ممكن دراعك ييجى عليه وانت نايمة ماهو من كتر الزن الواحد ما بيصدق ينام وفى الشتا عن تجربة بتعرفى تلفى البيبى فيه كويس والله انا ابنى نام فيه سنة كاملة انا برضه كنت والدة فى شهر6 ومفيش مانع من وقت للتانى ينام جنبك
العربية بقى مجربتهاش بس اللى جربها قال حلوة بس لما البيبى يبتدى يمسك نفسه شوية ممكن تسنديه فيها ويبقى قصادك وانتى بتعملى شغل البيت وكده
بس ان رأئى اصبرى شوية للسادس حتى وربنا يقومك بالسلامة يا رب
قديم 18-01-2017, 06:18 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمصة قلب ماما مشاهدة المشاركة
زى ما قالتلك بطة فوق على اللبس فعلا هاتى مقاسات كبيرة سنة علشان البيبى بيكبر بسرعة بس بصراحة بالنسبالى السرير مهم جدا بتعرفى تلفى البيبى فيه كويس ويبقى ليه مفارشه وحاجته الخاصة وهاتيه يكون ليه ناموسية بتغطيه لما ينام علشان الناموس فى الصيف وكمان بيحميه لو اى اطفال جم عنك البيت وبتعرفى انتى تنامى على السرير براحتك من غير ما تبقى قلقانة ان ممكن دراعك ييجى عليه وانت نايمة ماهو من كتر الزن الواحد ما بيصدق ينام وفى الشتا عن تجربة بتعرفى تلفى البيبى فيه كويس والله انا ابنى نام فيه سنة كاملة انا برضه كنت والدة فى شهر6 ومفيش مانع من وقت للتانى ينام جنبك
العربية بقى مجربتهاش بس اللى جربها قال حلوة بس لما البيبى يبتدى يمسك نفسه شوية ممكن تسنديه فيها ويبقى قصادك وانتى بتعملى شغل البيت وكده
بس ان رأئى اصبرى شوية للسادس حتى وربنا يقومك بالسلامة يا رب
اه مانا قلت علي السادس كده ان شاء الله انما جوزي عايز لو بدري يكون ف السابع فانا قلت ف السادس ان شاء الله نكون كمان اتاكدنا من نوع الجنين
قديم 06-02-2017, 12:55 AM
ام مريومة ام مريومة غير متواجد حالياً

ام مريومة is on a distinguished road
وسام العضوة المؤسسةوسام المشاركة المتميزةوسام الفائزة بالكأس البرونزى

انا : ام مريومة

ربنا يقومك بالسلامة ويكمل حملك ع خير
بصي السرير والعربية مهمين جدا من رايي السرير عشان البيبي ينام ومحدش يخبط فيه وهونايم وانتى كمان تنامي براحتك العربية بقى المنقزة بتاعتي اولا كنت بنين بنتي فيها لحد 9 شهور وأي حاجة ببقى عاوزة اعملها في البيت احطها في العربية ومعاه لعبتين وتلعب ولما كبرت شويه بقيت أديها حاجة تأكلها في أديها بسكوت بقسماط إي حاجة طبعا شويه وبتعيط وعاوزة تتشال يأخذها اسكتها واحطها تاني

وانتى بقى هاتي ليكي ملابس داخلية واسعة شوية عشان بعد الولادة وهتحتاجي تجيبي برا مقاس أكبر من مقاسك عشان الرضاعة بتنفخ الصدر هههههههه
البيبي طبعا هتجيب هدوم بس مش تكتري خالص عشان بيكبروا بسرعة ما شاء الله وحبيبه قصافة والقطانة بتاعه الودان وزيت جونسون ولوشن جسم وكريم تسلخات وفرشة ناعمة للشعر وكمان قطن طبي وسبرتو رش عشان السرة وطبعا شامبو للاطفال وفوط قطن طرية وناعمة ووبانيو وفيه سفنحةبتحطيها جوه البانيو بيتحط عليها البيبي عشان تعرفى تحميه عشان بيبقى جسمه طري خالص وهتخافي تمسكي وهو عريان أنا جبتها وفضلت أحمي عليها بنتي لحد ما بدأت تمشي
بصراحة ده اللي فاكرها دلوقت لو افتكرت تاني هقولك وانتى لو عوزت حاجة اسألي وادعيلي بقى عشان انا كمان حامل في الثالث وعندي مريومة سنتين

من مواضيع ام مريومة

قديم 07-02-2017, 10:35 AM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام مريومة مشاهدة المشاركة
ربنا يقومك بالسلامة ويكمل حملك ع خير
بصي السرير والعربية مهمين جدا من رايي السرير عشان البيبي ينام ومحدش يخبط فيه وهونايم وانتى كمان تنامي براحتك العربية بقى المنقزة بتاعتي اولا كنت بنين بنتي فيها لحد 9 شهور وأي حاجة ببقى عاوزة اعملها في البيت احطها في العربية ومعاه لعبتين وتلعب ولما كبرت شويه بقيت أديها حاجة تأكلها في أديها بسكوت بقسماط إي حاجة طبعا شويه وبتعيط وعاوزة تتشال يأخذها اسكتها واحطها تاني

وانتى بقى هاتي ليكي ملابس داخلية واسعة شوية عشان بعد الولادة وهتحتاجي تجيبي برا مقاس أكبر من مقاسك عشان الرضاعة بتنفخ الصدر هههههههه
البيبي طبعا هتجيب هدوم بس مش تكتري خالص عشان بيكبروا بسرعة ما شاء الله وحبيبه قصافة والقطانة بتاعه الودان وزيت جونسون ولوشن جسم وكريم تسلخات وفرشة ناعمة للشعر وكمان قطن طبي وسبرتو رش عشان السرة وطبعا شامبو للاطفال وفوط قطن طرية وناعمة ووبانيو وفيه سفنحةبتحطيها جوه البانيو بيتحط عليها البيبي عشان تعرفى تحميه عشان بيبقى جسمه طري خالص وهتخافي تمسكي وهو عريان أنا جبتها وفضلت أحمي عليها بنتي لحد ما بدأت تمشي
بصراحة ده اللي فاكرها دلوقت لو افتكرت تاني هقولك وانتى لو عوزت حاجة اسألي وادعيلي بقى عشان انا كمان حامل في الثالث وعندي مريومة سنتين
حبيبتي تسلميلي كلامك كله مفيد فعلا وربنا يخليلك مريومه يارب وتقومي بالسلامة طيب معلش تقوليلي الاماكن الي اجيب منها والماركات بس انا شوفت ماركات غاليه زي شيكو حاسه ان الاشكال بتاعتهم عاديه وغاليه ورايك اجيب من السادس ولا استنه السابع انا دلوقتي في الخامس الزياره الجايه للدكتور ان شاء الله هاكون في السادس انزل بعدها ولا استني؟
قديم 07-02-2017, 01:02 PM

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريمى ريمى مشاهدة المشاركة

حبيبتي تسلميلي كلامك كله مفيد فعلا وربنا يخليلك مريومه يارب وتقومي بالسلامة طيب معلش تقوليلي الاماكن الي اجيب منها والماركات بس انا شوفت ماركات غاليه زي شيكو حاسه ان الاشكال بتاعتهم عاديه وغاليه ورايك اجيب من السادس ولا استنه السابع انا دلوقتي في الخامس الزياره الجايه للدكتور ان شاء الله هاكون في السادس انزل بعدها ولا استني؟
بصي يا ريمي حوار الأماكن ده انا معرفش أماكن غير في 6 أكتوبر لانى كنت ساكنة هناك قبل الجواز فيجيب حاجات كلها من هناك من مول دياموند من محل كبير اسمه سرور كله احتياجات الأطفال والسرير والشنطه والعربيه واللبس كله من هناك وحاجة تعتبر أسعارها متوسطة مش غالية اوى وفيه كمان هناك مول المرشدي في الحي العاشر بردو في قسم كبير للأطفال فيه كل حاجة بردو ديه كل الأماكن اللي عارفاها ويجيب منها شوفي لو قريب منك جيبي من عنده
الماركة بقى كل الهدوم الداخليه الفلتان النص والكم والسلوبتات اكلات كانت ماركة جونيور جميلة اوى وكلها قطن بس سعرها مش فاكرة لأن كان من 3 سنين والسلوبتات البيت والخروج فيه كانوا جونيور وفيه مش ماركة بس كلهم قطن 100% ديه أهم حاجة
انتي ممكن ابدأي تنزلي من السادس لأنك اكيد مش هتجيبي كله في نزوله واحدة هتحتاجي تنزلي مرتين أو ثلاثة كمان عشان متتعبيش من اللف بس وبلاش تنزلي في الثامن أو التاسع عشان هتتعبي اوى هتكون بطنك كبرت ع الآخر وتقلتي ومش هتبقي طايقة تلفي ولا تجيبي حاجة فهاتي الحاجة وانتى خفيفة كده أحسن
وكمان اكتبي كل اللي عاوزة تجيبي في ورقة بالعدد وخدي الورقة معاكى واللي تشتريه اشطبي عليه عشان ما تنسيش حاجة وربنا معاكى بقى لان فعلا كل حاجة غليت خالص وربنا يقومك بالسلامة انتي والنونو وابقى فرحينا بقى ولد ولا بنت
قديم 07-02-2017, 01:05 PM

نسيت اقولك كمان أحسن حفاضات جربتها هي بيبي جوي