القران الكريم
Loading...
المواضيع المميزة
المواضيع الجديدة
المنتدى الاسلامى العام

الإهداءات

العودة   منتدى حور عين > المنتدى العام > دردشة ومواضيع عامة
دردشة ومواضيع عامة مواضيع عامة و حوارات لا تندرج تحت المنتديات المتخصصة

44 معجبون

قديم 26-10-2016, 03:18 PM
الصورة الرمزية نور العيون ♥
نور العيون ♥ نور العيون ♥ غير متواجد حالياً

نور العيون ♥ will become famous soon enoughنور العيون ♥ will become famous soon enough
وسام العضوة المؤسسةوسام الحورية اللهلوبةوسام النشاط والتميز فى القسم الاسلامىوسام المشاركة المتميزةوسام النشاط والتميز فى اقسام المنوعات و الترفيهوسام الحورية المتألقةوسام دعم حور عينوسام أميرة حورعينوسام الفائزة بالكأس الذهبىوسام الفائزة بالكأس البرونزىوسام النشاط الاداري المتميزوسام دعم صفحة حورعين على الفيس بوكوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام العضوة المتميزةوسام التفاعلوسام المهارةوسام النشاط والتميز فى الاقسام العامهوسام نجمة حور 2016وسام النشاط الاجتماعىوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام النشاط والتميز فى قسم تعليم و مدارسوسام المشرفة المثاليةوسام الابداع في اختيار عناوين المواضيعوسام العضوة المبتكرةوسام النشاط والتميز فى قسم الكمبيوتروسام أوفياء المنتدىوسام اليكسا تول باروسام سندريلا حورعينوسام ترحيب حورعين

انا : نور العيون ♥

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انجى الشافعى مشاهدة المشاركة
E]

آه يانى لأ كفاية يانور احسن والله نفسى صوته على وحاسة بضلوعى وجعتنى من كتر الضحك
وزوجى مبتسم ابتسامة جميلة بلا تعليق وكأنه فعلا متهيأ له انى لسعت خلاص
طيب اوى المدرس اللى افتكرك بتعيطى ده
ربنا يكرمه دنيا وآخرة على قد ماضحكنا كده فى عز الليل
ومش هانكر انا فعلا انبسطت جدا بالموقف
انا بفضل الله عارفة مشاعر زوجى و اولادى ناحيتى لكن لما تلاقى موقف حصل يحسسك انهم خايفين عليك الى درجة الهلع وتلاقى بنتك وابنك الكبار اللى اتخرجوا من كلياتهم يعنى مش اطفال بيعيطوا من الخوف عليك
وبعدين تلاقى زوجك شالك بين دراعته وكأنكم لسة فى عز شبابكم بالرغم من انكم كبرتم وصحتكم بالفعل بقت على القد وكمان كان لسة ياحبيبى طالع من وعكة صحية رهييبة (الله لايعيدها تانى ابدا)مع كده تلاقيه خاف عليك لدرجة ان قوته رجعت له وراح شالك ومشى بك لحد ماوصلك لبر الامان وده طبيا رد فعل من الجهاز العصبى بيحصل للانسان فى حالة الخوف الشديد
وكمان ماهموش ان ولادكم واقفين وشايفينكم ولا اى حد تانى ممكن يشوفكم اكيد هاتحسى بسعادة ومشاعر جميلة جدا ماتتوصفش
بالاضافة الى ان الموقف نفسه فكرنى بينا زمان لما كان بيشيلنى فى مواقف كتير قبل مانكبر ويتهد حيلنا
ده غير انى فعلا لما الموجة ضربتنى و شقلبتنى على قفايا فى المية اكيد شكلى كان مسخرة
على فكرة انا كتبت لك الرد ده امبارح بالليل وقبل ماابعتها التليفون فصل فاعتمدتها دلوقت حالا
اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة N$Y$M مشاهدة المشاركة

اه والله لدرجه جوزى مره قال لابنى تعالى ياحبيبى بعيد عن ماما دلوقتى يظهر كان شك انى اتجننت
بس هما ميعرفوش فعلا احنا بنضحك على ايه ويمكن لو حكتيله الموقف يقولك عادى

مبتستريش ابدا يانور كنتى خليها بجميله وقولى اه بعيط
بجد موقف اصلا مينفعش تفصلى ضحك فيه

والله يادكتور انتى اللى زى العسل بجد
اطرش ياانجى ............. انتى عسل والله
واكيد وقت الميه كنتى بتتمنى بتقعى كده كل يوم
ربنا يديم علكى السعاده يارب
طب اكدب يعنى يا نور مش مهم الغياب انا روحت
وكتبتش غياب اصلا وكل ما اشوف المدرس اضحك انا
والبنات وكمان مره وحد من الادارة جه
عنده الفصل وانا شوفته بقى و ايه اضحك وقول لبنات
هو دى اللى شعره وقف والنظاره ووقع منه

اقتباس:
E]

آه يانى لأ كفاية يانور احسن والله نفسى صوته على وحاسة بضلوعى وجعتنى من كتر الضحك
وزوجى مبتسم ابتسامة جميلة بلا تعليق وكأنه فعلا متهيأ له انى لسعت خلاص
طيب اوى المدرس اللى افتكرك بتعيطى ده
ربنا يكرمه دنيا وآخرة على قد ماضحكنا كده فى عز الليل
ومش هانكر انا فعلا انبسطت جدا بالموقف
انا بفضل الله عارفة مشاعر زوجى و اولادى ناحيتى لكن لما تلاقى موقف حصل يحسسك انهم خايفين عليك الى درجة الهلع وتلاقى بنتك وابنك الكبار اللى اتخرجوا من كلياتهم يعنى مش اطفال بيعيطوا من الخوف عليك
وبعدين تلاقى زوجك شالك بين دراعته وكأنكم لسة فى عز شبابكم بالرغم من انكم كبرتم وصحتكم بالفعل بقت على القد وكمان كان لسة ياحبيبى طالع من وعكة صحية رهييبة (الله لايعيدها تانى ابدا)مع كده تلاقيه خاف عليك لدرجة ان قوته رجعت له وراح شالك ومشى بك لحد ماوصلك لبر الامان وده طبيا رد فعل من الجهاز العصبى بيحصل للانسان فى حالة الخوف الشديد
وكمان ماهموش ان ولادكم واقفين وشايفينكم ولا اى حد تانى ممكن يشوفكم اكيد هاتحسى بسعادة ومشاعر جميلة جدا ماتتوصفش
بالاضافة الى ان الموقف نفسه فكرنى بينا زمان لما كان بيشيلنى فى مواقف كتير قبل مانكبر ويتهد حيلنا
ده غير انى فعلا لما الموجة ضربتنى و شقلبتنى على قفايا فى المية اكيد شكلى كان مسخرة
على فكرة انا كتبت لك الرد ده امبارح بالليل وقبل ماابعتها التليفون فصل فاعتمدتها دلوقت حالا
يدوم الضحكـ يا دكتوره والف سلامه عليكى حبيبتى
انا بقى هنا بنتى بتقولى مالك يا مامى وهى بضحك كمان هههههه
وضرب يد على يد
ربنا يباركـ في عائلتكـ ويخليهم لك يارب
ويحفظكـ من كل شر

اقتباس:
ربنا يسعد قلوبكم حبيباتى ويبارك فيكم ويعزكم يارب
ويجازيك كل خير ياساجدة على الموضوع الجميل ده اللى خلانا كلنا ضحكنا من قلوبنا على المواقف الفظيعة دى
ربنا يديم صحبتنا الجميلة ويكتبنا عنده من المتحابين فى جلاله ويظلنا بظله يوم لاظل الاظله ويحشرنا واحبابنا جميعا مع نبينا الكريم صلوات ربى وسلامه عليه الى اعلى عليين
آمين آمين آمين
صل الله عليه وسلم
اللهم امين يارب
والله انا سعادة جدا من اول امبارح وانا مخنوقه اوى
ربنا يسعد قلبكم يارب انتى وام محمد ونور

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

شهادات تقدير لى▬◄ هنــا
من مواضيع نور العيون ♥

قديم 26-10-2016, 03:24 PM
الصورة الرمزية نور العيون ♥
نور العيون ♥ نور العيون ♥ غير متواجد حالياً

نور العيون ♥ will become famous soon enoughنور العيون ♥ will become famous soon enough
وسام العضوة المؤسسةوسام الحورية اللهلوبةوسام النشاط والتميز فى القسم الاسلامىوسام المشاركة المتميزةوسام النشاط والتميز فى اقسام المنوعات و الترفيهوسام الحورية المتألقةوسام دعم حور عينوسام أميرة حورعينوسام الفائزة بالكأس الذهبىوسام الفائزة بالكأس البرونزىوسام النشاط الاداري المتميزوسام دعم صفحة حورعين على الفيس بوكوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام العضوة المتميزةوسام التفاعلوسام المهارةوسام النشاط والتميز فى الاقسام العامهوسام نجمة حور 2016وسام النشاط الاجتماعىوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام النشاط والتميز فى قسم تعليم و مدارسوسام المشرفة المثاليةوسام الابداع في اختيار عناوين المواضيعوسام العضوة المبتكرةوسام النشاط والتميز فى قسم الكمبيوتروسام أوفياء المنتدىوسام اليكسا تول باروسام سندريلا حورعينوسام ترحيب حورعين

انا : نور العيون ♥

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ساجده حتى الممات مشاهدة المشاركة

هههههههههههه
انا داخله مضايقه علشان المنتدى ملخبط جداااا معايا نسيت كل حاجه وعماله اضحك مش قادره
على الاطرش والموقف الرومانسى ههههههههههه
عارفه انا كنت عايشه فى الامارات واصدقائى هناك قالولى الشاطئ جميل
قلت اروح وفعلا اخدنا حاجتنا وروحنا الساعه 4 عصرا
ملقناش حد خالص اقول لزوجى لا اكيد انهرضه اجازه يقولى هو البحر بياخد اجازه
اقوله جيرانى قالوا بيبقى زحمه لاانهرضه اكيد اجازه وكان يوم مبطلناش ضحك لما عرفت ان الناس بتروح على المغرب علشان الحر
ذكريات جميله
نورتى موضوعى حبيبتى الغاليه انجى ط§ط¶ط؛ط· ط¹ظ„ظ‰ ط§ظ„طµظˆط±ط© ظ„ط±ط¤ظٹطھظ‡ط§ ط¨ط§ظ„ط­ط¬ظ… ط§ظ„ط·ط¨ظٹط¹ظٹ
يدوم الضحكـ يا قلبى على طول
وان شاء الله المنتدى يتعدل معاكى يارب
هههههههه يعنى اشمعنا البحر مالهش نفس يخد اجازه من الناس شويه

نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

شهادات تقدير لى▬◄ هنــا
من مواضيع نور العيون ♥

قديم 26-10-2016, 03:49 PM
انجى الشافعى انجى الشافعى غير متواجد حالياً

انجى الشافعى is on a distinguished road
وسام النشاط الاجتماعىوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام المهارةوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام الحورية اللهلوبةوسام ترحيب حورعينوسام نجمة حور 2017وسام العضوة المتميزة

انا : انجى الشافعى

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حبيبى يا ربنا مشاهدة المشاركة

طب اكدب يعنى يا نور مش مهم الغياب انا روحت
وكتبتش غياب اصلا وكل ما اشوف المدرس اضحك انا
والبنات وكمان مره وحد من الادارة جه
عنده الفصل وانا شوفته بقى و ايه اضحك وقول لبنات
هو دى اللى شعره وقف والنظاره ووقع منه

يدوم الضحكـ يا دكتوره والف سلامه عليكى حبيبتى
انا بقى هنا بنتى بتقولى مالك يا مامى وهى بضحك كمان هههههه
وضرب يد على يد
ربنا يباركـ في عائلتكـ ويخليهم لك يارب
ويحفظكـ من كل شر

صل الله عليه وسلم
اللهم امين يارب
والله انا سعادة جدا من اول امبارح وانا مخنوقه اوى
ربنا يسعد قلبكم يارب انتى وام محمد ونور
جميعا ياحبيبتى يارب
اللهم آمين
يعنى ان التفويض بالقتل لايحق لأى انسان بعد رسول الله
فوض أمرك لله وحده فقد خاب وخسر من فوض غير الله نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة
من مواضيع انجى الشافعى

قديم 05-01-2017, 12:53 PM
الصورة الرمزية حمصة قلب ماما
حمصة قلب ماما حمصة قلب ماما غير متواجد حالياً

حمصة قلب ماما is on a distinguished road

انا : حمصة قلب ماما

انتوا عسل اوى فكرتونى بأيام جميلة وذكريات كتيرة قوى وخصوصا ايام الجامعة مرة كنا فى المدينة الجامعية واحنا فى سنة رابعة وكان عندنا امتحان والمادة رخمة جدا وكل واحدة قاعدة متشددة بالطرحة وفى حالة ما يعلم بيها الا ربنا فانا واتلاتة صحابى قاعدين فى بلكونة المبنى على كراسى جنب بعض وساندين رجلينا على حديد البلكونة وكان فيه سور حوالين المبانى كلها بيفصلنا عن الشارع بس كنا قريبيين منه المهم فى وسط الكأبة اللى احنا فيها ومرة واحدة طبل بلدة بصوت عالى جدا فى الشارع اشتغل وفى نفس اللحظة انا واصحابى رمينا اللى فى ايدنا وتصقيف على أخر ماعندنا وبنبص لاقينا المدينة كلها بتتفرج علينا وبيقولى يا عينى العيال اتهبلت
مرة كنا فى اعدادى وماشيين انا واصحابى وكان يومها الدنيا مطرة واحنا فى بلد فلاحين والارض الطينة بقى فى الشتا ما شاء الله زحاليق للركب فالمهم واحنا ماشيين فانا اتزحلقت بس سندت بايدى كده فيادوب بنطلونى من تحت كده كان عليه طين خفيف المهم واحد صاحبتى فضلت تضحك وتقولى يا ام واقعه يا ام واقعة وما حسيتش بنفسها الا وهى على ضهرها وهدومها ووشها وكله طين وبقى كل اللى ماشى ىضحك عليها وهى يا عينى مصدومة
قديم 05-01-2017, 01:20 PM
الصورة الرمزية ساجده حتى الممات
ساجده حتى الممات ساجده حتى الممات غير متواجد حالياً
مديرة المنتدى

ساجده حتى الممات تم تعطيل التقييم
وسام العضوة المؤسسةوسام الحورية اللهلوبةوسام النشاط الاداري المتميزوسام دعم حور عينوسام المشاركة المتميزةوسام الحورية المتألقةوسام دعم صفحة حورعين على الفيس بوكوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام التفاعلوسام نجمة حور 2016وسام النشاط الاجتماعىوسام أميرة حورعينوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام النشاط والتميز فى القسم الاسلامىوسام أوفياء المنتدىوسام اليكسا تول باروسام النشاط والتميزوسام النشاط والتميز فى قسم الثقافة و المعلوماتوسام سندريلا حورعينوسام النشاط والتميز فى اقسام المنوعات و الترفيهوسام المشرفة المثاليةوسام العضوة المثاليةوسام الإبداعوسام لؤلؤة حور عينوسام الادارية النشيطةوسام نجمة حور 2017وسام اسلاميات حور عينوسام العضوة المبتكرةوسام العضوة المتميزةوسام السوبر ستار

انا : ساجده حتى الممات

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمصة قلب ماما مشاهدة المشاركة
انتوا عسل اوى فكرتونى بأيام جميلة وذكريات كتيرة قوى وخصوصا ايام الجامعة مرة كنا فى المدينة الجامعية واحنا فى سنة رابعة وكان عندنا امتحان والمادة رخمة جدا وكل واحدة قاعدة متشددة بالطرحة وفى حالة ما يعلم بيها الا ربنا فانا واتلاتة صحابى قاعدين فى بلكونة المبنى على كراسى جنب بعض وساندين رجلينا على حديد البلكونة وكان فيه سور حوالين المبانى كلها بيفصلنا عن الشارع بس كنا قريبيين منه المهم فى وسط الكأبة اللى احنا فيها ومرة واحدة طبل بلدة بصوت عالى جدا فى الشارع اشتغل وفى نفس اللحظة انا واصحابى رمينا اللى فى ايدنا وتصقيف على أخر ماعندنا وبنبص لاقينا المدينة كلها بتتفرج علينا وبيقولى يا عينى العيال اتهبلت
مرة كنا فى اعدادى وماشيين انا واصحابى وكان يومها الدنيا مطرة واحنا فى بلد فلاحين والارض الطينة بقى فى الشتا ما شاء الله زحاليق للركب فالمهم واحنا ماشيين فانا اتزحلقت بس سندت بايدى كده فيادوب بنطلونى من تحت كده كان عليه طين خفيف المهم واحد صاحبتى فضلت تضحك وتقولى يا ام واقعه يا ام واقعة وما حسيتش بنفسها الا وهى على ضهرها وهدومها ووشها وكله طين وبقى كل اللى ماشى ىضحك عليها وهى يا عينى مصدومة
فصلتينى ضحك والله
ايام الدراسه عمرها ماتتنسى ابدا وكنا زمان نقول امتى تخلص الدراسه ولما كبرنا نقول ياريتها
فضلت شويه كمان
فكرتينى بالزحليقه مره كنت ماشيه وانا فى ثاوى من قرن كده عندنا فى شارع عالى شويه وكنا فى الصيف والناس بترش ميه علشان الحر وانا ماشيه متانتكه وفرحانه بشبابى عارفه الجو ده بقى وهوبااااااا رجلى اتزحلقت ولقيت نفسى قاعده ممده رجليه ومزبهله من الموقف عارفه بقولك من قرن لغايه دلوقتى مقدرش اعدى من الشارع ده ابداااا
فكرتينى بالذكريات
اسعدنى وجودك حبيبتى ضحكتينى والله ربنا يكرمك

من مواضيع ساجده حتى الممات

قديم 05-01-2017, 09:33 PM

وسام النشاط الاجتماعىوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام المهارةوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام الحورية اللهلوبةوسام ترحيب حورعينوسام نجمة حور 2017وسام العضوة المتميزة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمصة قلب ماما مشاهدة المشاركة
اقتباس:

فصلتينى ضحك والله
ايام الدراسه عمرها ماتتنسى ابدا وكنا زمان نقول امتى تخلص الدراسه ولما كبرنا نقول ياريتها
فضلت شويه كمان
فكرتينى بالزحليقه مره كنت ماشيه وانا فى ثاوى من قرن كده عندنا فى شارع عالى شويه وكنا فى الصيف والناس بترش ميه علشان الحر وانا ماشيه متانتكه وفرحانه بشبابى عارفه الجو ده بقى وهوبااااااا رجلى اتزحلقت ولقيت نفسى قاعده ممده رجليه ومزبهله من الموقف عارفه بقولك من قرن لغايه دلوقتى مقدرش اعدى من الشارع ده ابداااا
فكرتينى بالذكريات
الله يكرمكوا يابنات دنيا وآخرة يارب
(فصلتونى) ضحك وفكرتونى بمواقف فظيعة كنت نسيتها من زمان
وانت غاليتى انا ضحكت فى موضوعك ده ضحك ماتتخيليهوش
ربنا يجازيك عننا كل خير يارب
عارفة ياام حمصة مشاركتك دى فكرتنى بموقف مشابه حصل من اكتر من 30 سنة بينى انا واخويا واختى الله يمسيهم بكل خير
كان اخويا وهو اكبر منى فى سنة الامتياز بتاعته وياعينى طالع عينه فيها
وانا كنت فى تالتة كلية وانا كمان طالع عينى
واختى كانت فى الثانوية وطبعا كلنا ندرى ماهى الثانوية
وعشان كده كنت باذاكر انا واخويا فى اوضته وسايبة لها اوضتنا انا وهى عشان هى تعرف تذاكر
المهم كنا قاعدين بنذاكر ولقيناها جاية تطلب من اخويا
يشرح لها دورة كربس ( Krebs Cycle) اللى كانت مقررة علينا فى الاحياء لو لسة فاكرين
فأخويا قال لها معلش ياحبيبتى انا تعبان اوى النهاردة خلى انجى تشرحها لك
فضلت يابنات اشرح واعيد وازيد
وهى ولاهى هنا مخها اتقفل خالص
بالرغم من انها بفضل الله شاطرة وسريعة الفهم وبالرغم من انها كانت مشروحة لها قبل كده فى المدرسة وفى الدرس
لكن ماعرفش هى كان مالها
آخر ماتعبت ماعرفش ايه اللى فكرنى بنجاح الموجى الله يرحمه
فلقيت نفسى باغنى لها
ده انا لو باعلم فى بهيم كان فهم
ده انا لو باعلم فى بهيم كااااان فهم
ولقيت اخويا بدأ يطبل عالمكتب ويقول ددن دادا دن
ددن دادا دن نانانانا
وهى هاتك ياصقف وعمالة تهز دماغها يمين وشمال ويمكن لولا اتكسفت من اخونا كانت قامت رقصت وهو وهى شغالين طبل وتصفيق وغنا وانا انضميت لهم وهاتك يايتصفيق
وصوتنا كان عالى لدرجة اننا انتبهنا اثناء وصلة الطبل والغنا بتاعتنا الى ان بابا وماما الله يرحمهم واقفين فى باب الاوضة وييتفرجوا علينا واحنا ولادريانين
فسكتنا واتكسفنا من بابا حتة كسفة محترمة
ومع كده ماقدرناش نمسك نفسنا وانفلتنا فى الضحك
وساعتها ماما وبابا ضحكوا هما الاتنين
وماما قالت وهى عمالة تضحك العيال شكلهم اتهبلوا من كتر المذاكرة
فوض أمرك لله وحده فقد خاب وخسر من فوض غير الله نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة
من مواضيع انجى الشافعى

قديم 06-01-2017, 10:03 AM
مديرة المنتدى

وسام العضوة المؤسسةوسام الحورية اللهلوبةوسام النشاط الاداري المتميزوسام دعم حور عينوسام المشاركة المتميزةوسام الحورية المتألقةوسام دعم صفحة حورعين على الفيس بوكوسام الفائزة بالكأس الفضىوسام التفاعلوسام نجمة حور 2016وسام النشاط الاجتماعىوسام أميرة حورعينوسام النشاط والتميز فى قسم الدردشةوسام النشاط والتميز فى القسم الاسلامىوسام أوفياء المنتدىوسام اليكسا تول باروسام النشاط والتميزوسام النشاط والتميز فى قسم الثقافة و المعلوماتوسام سندريلا حورعينوسام النشاط والتميز فى اقسام المنوعات و الترفيهوسام المشرفة المثاليةوسام العضوة المثاليةوسام الإبداعوسام لؤلؤة حور عينوسام الادارية النشيطةوسام نجمة حور 2017وسام اسلاميات حور عينوسام العضوة المبتكرةوسام العضوة المتميزةوسام السوبر ستار

اقتباس:

الله يكرمكوا يابنات دنيا وآخرة يارب
(فصلتونى) ضحك وفكرتونى بمواقف فظيعة كنت نسيتها من زمان
وانت غاليتى انا ضحكت فى موضوعك ده ضحك ماتتخيليهوش
ربنا يجازيك عننا كل خير يارب
عارفة ياام حمصة مشاركتك دى فكرتنى بموقف مشابه حصل من اكتر من 30 سنة بينى انا واخويا واختى الله يمسيهم بكل خير
كان اخويا وهو اكبر منى فى سنة الامتياز بتاعته وياعينى طالع عينه فيها
وانا كنت فى تالتة كلية وانا كمان طالع عينى
واختى كانت فى الثانوية وطبعا كلنا ندرى ماهى الثانوية
وعشان كده كنت باذاكر انا واخويا فى اوضته وسايبة لها اوضتنا انا وهى عشان هى تعرف تذاكر
المهم كنا قاعدين بنذاكر ولقيناها جاية تطلب من اخويا
يشرح لها دورة كربس ( krebs cycle) اللى كانت مقررة علينا فى الاحياء لو لسة فاكرين
فأخويا قال لها معلش ياحبيبتى انا تعبان اوى النهاردة خلى انجى تشرحها لك
فضلت يابنات اشرح واعيد وازيد
وهى ولاهى هنا مخها اتقفل خالص
بالرغم من انها بفضل الله شاطرة وسريعة الفهم وبالرغم من انها كانت مشروحة لها قبل كده فى المدرسة وفى الدرس
لكن ماعرفش هى كان مالها
آخر ماتعبت ماعرفش ايه اللى فكرنى بنجاح الموجى الله يرحمه
فلقيت نفسى باغنى لها
ده انا لو باعلم فى بهيم كان فهم
ده انا لو باعلم فى بهيم كااااان فهم
ولقيت اخويا بدأ يطبل عالمكتب ويقول ددن دادا دن
ددن دادا دن نانانانا
وهى هاتك ياصقف وعمالة تهز دماغها يمين وشمال ويمكن لولا اتكسفت من اخونا كانت قامت رقصت وهو وهى شغالين طبل وتصفيق وغنا وانا انضميت لهم وهاتك يايتصفيق
وصوتنا كان عالى لدرجة اننا انتبهنا اثناء وصلة الطبل والغنا بتاعتنا الى ان بابا وماما الله يرحمهم واقفين فى باب الاوضة وييتفرجوا علينا واحنا ولادريانين
فسكتنا واتكسفنا من بابا حتة كسفة محترمة
ومع كده ماقدرناش نمسك نفسنا وانفلتنا فى الضحك
وساعتها ماما وبابا ضحكوا هما الاتنين
وماما قالت وهى عمالة تضحك العيال شكلهم اتهبلوا من كتر المذاكرة
ههههههههههه شكلى حجنن بجد كل شويه اضحك لوحدى فى الاوضه
وزوجى ييجى يقولى فى اييييييييييييييه معرفش ارد من كتر الضحك
ذكريات جميله وكانت ايام جميله والضحكه كانت بتطلع من القلب
ربنا يحلى ايامك ياحبيبتى ياااااااااااارب
قديم 06-01-2017, 03:38 PM

اقتباس:

ههههههههههه شكلى حجنن بجد كل شويه اضحك لوحدى فى الاوضه
وزوجى ييجى يقولى فى اييييييييييييييه معرفش ارد من كتر الضحك
ذكريات جميله وكانت ايام جميله والضحكه كانت بتطلع من القلب
ربنا يحلى ايامك ياحبيبتى ياااااااااااارب
اضحك الله سنك واسعد قلبك فى الدارين يارب
والف بعيد الشر عنك من الجنان
انا بقى زوجى خلاص اتعود لأنى بادخل من التليفون فاببقى جنبه
اما فى السرير فى اوضة نومنا او قاعدة معاه فى اوضة المكتب
الاول كان يقول لى خير اللهم اجعله خير مالك ياانجى ماتضحكينا معاك
ودلوقت خلاص عرف اللى فيها فبقى يبص لى ويبتسم ويسكت
ولما يبقى الضحك عالى زى الحاصل فى موضوعك ده يبص لى ويضحك ويهز دماغه بلا تعليق
وبقيت احس ان جواه فعلا انى خلاص(لسعت)
ربنا يجازيك كل خير يارب على كل الضحك اللى ضحكناه وبنضحكه بسبب موضوعك ده
من مواضيع انجى الشافعى

قديم 07-01-2017, 02:10 AM
مديرة المنتدى

اقتباس:

اضحك الله سنك واسعد قلبك فى الدارين يارب
والف بعيد الشر عنك من الجنان
انا بقى زوجى خلاص اتعود لأنى بادخل من التليفون فاببقى جنبه
اما فى السرير فى اوضة نومنا او قاعدة معاه فى اوضة المكتب
الاول كان يقول لى خير اللهم اجعله خير مالك ياانجى ماتضحكينا معاك
ودلوقت خلاص عرف اللى فيها فبقى يبص لى ويبتسم ويسكت
ولما يبقى الضحك عالى زى الحاصل فى موضوعك ده يبص لى ويضحك ويهز دماغه بلا تعليق
وبقيت احس ان جواه فعلا انى خلاص(لسعت)
ربنا يجازيك كل خير يارب على كل الضحك اللى ضحكناه وبنضحكه بسبب موضوعك ده
ربنا يفرح قلبك ياحبيبتى يااااااااارب
ويسعد ايامك وتفرحى باولادك احلى عرايس وعرسان ياااااااااارب

من مواضيع ساجده حتى الممات

قديم 08-01-2017, 06:23 AM
الصورة الرمزية حمصة قلب ماما
حمصة قلب ماما حمصة قلب ماما غير متواجد حالياً

حمصة قلب ماما is on a distinguished road

انا : حمصة قلب ماما

اقتباس:

فصلتينى ضحك والله
فضلت شويه كمان
فكرتينى بالذكريات
ههههههه عارفة انا المواقف دى
وربنا يكرمك انت كمان اللهم امين ويديم عليكى نعمه