القران الكريم

مرحبا بكم فى المنتدى
القرآن الكريم
الموقع الرسمي للقارئ الشيخ مشاري بن راشد العفاسي
سيرة الرسول صلي الله عليه وسلم
القرآن الكريم بصيغة الفلاش - كاملاً
اللهم بلغنا رمضان

الشيخ: مشاري راشد | نشيد : رمضان

الإهداءات

العودة   منتدى حور عين > أقسام العناية الشخصية > استشارات العناية الشخصية
استشارات العناية الشخصية كل مايخص اسئلة العضوات عن الشعر والبشرة والعناية الشحصية

4 معجبون

قديم منذ /07-09-2016, 12:01 AM   #11

مونى14

حآلتِـى : مونى14 غير متواجد حالياً
ترتيبى : 824
بٌعثتَ هنآ فً : Aug 2016
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 87
عـدد نقآطىً : مونى14 is on a distinguished road
مستـوآيـ : 2
توآصل معىُ / تجدنىً فىً :

انا : مونى14

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونى14 مشاهدة المشاركة
تسلمى ياجميل

قديم منذ /07-09-2016, 05:38 PM   #12

ام مريومة

حآلتِـى : ام مريومة غير متواجد حالياً
ترتيبى : 444
بٌعثتَ هنآ فً : Jul 2016
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 454
عـدد نقآطىً : ام مريومة is on a distinguished road

قـائـمـة الأوسـمـة

انا : ام مريومة

جميل تسلمي

من مواضيع ام مريومة

قديم منذ /08-09-2016, 12:13 AM   #13

أم ميزو وسوسو

الصورة الرمزية أم ميزو وسوسو

حآلتِـى : أم ميزو وسوسو غير متواجد حالياً
ترتيبى : 364
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 392
عـدد نقآطىً : أم ميزو وسوسو is on a distinguished road

انا : أم ميزو وسوسو

ممتاز فين الجزء التاني بقي

قديم منذ /08-09-2016, 12:14 AM   #14

أم ميزو وسوسو

الصورة الرمزية أم ميزو وسوسو

حآلتِـى : أم ميزو وسوسو غير متواجد حالياً
ترتيبى : 364
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 392
عـدد نقآطىً : أم ميزو وسوسو is on a distinguished road

انا : أم ميزو وسوسو

ممتاز فين الجزء التاني بقي

قديم منذ /17-09-2016, 03:34 PM   #15

بناتى دنيتى
ممنوعة من المشاركة

الصورة الرمزية بناتى دنيتى

حآلتِـى : بناتى دنيتى غير متواجد حالياً
ترتيبى : 355
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 825
عـدد نقآطىً : بناتى دنيتى is on a distinguished road
مستـوآيـ : 0

انا : بناتى دنيتى

ماشاء الله موضوع مفيد جدا تسلم ايدك ياقمراية بس معلش حبيت بس اقول حاجة بخصوص الكربوناتو بلاش نستخدمها للاسنان لانى سمعت انها مع الوقت بتعمل تاكل للاسنان ممكن نستعمل المعجون المبيض وكل فترة زيارة لدكتور الاسنان ونخليه يظبط سنانا انا مش قصدى اعدل عالموضوع والله بس دى معلومة ماينفعش ماقولهاش
قيمتلك ممتاااااااز

قديم منذ /15-10-2016, 03:31 AM   #16

خبيرة التجميل وئومة

الصورة الرمزية خبيرة التجميل وئومة

حآلتِـى : خبيرة التجميل وئومة غير متواجد حالياً
ترتيبى : 525
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 616
عـدد نقآطىً : خبيرة التجميل وئومة is on a distinguished road

قـائـمـة الأوسـمـة

انا : خبيرة التجميل وئومة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اولادي حياتي انا مشاهدة المشاركة
زاي تكوني بونبونايه في بيتك
تعاليلي بقا هنعمل كورس كده علي قدنا عشان نعرف ازاي نهتم بنفسنا في وسط ارف البيت والعيال والغسيل والتنضييف والمواعييييييين اااه المواعيين طبعا والحجات الكتير اللي هتجيب اجلنا دي واحنا مضيعين نفسنا في وسطها انهارده هنعمل نص وبكره ان شاء الله نكمل النص التاني حجاات سهله خااالص ومفيهاش اي صعوبيه ولا تكلفه
النهاردة عايزة الفت نظر كل البنات لشوية حاجات بسيطة بس هي مهمة اوي بتلفت نظر الراجل للست و خصوصا ان في بنات كتير مش بتاخد بالها من الحاجات دددددددي
اولااااا: الاهتمام بنضافة السناااااااان يعني مش تبقي اكلة ملوخية و وجوزك ييجي يلاقي سنانك كلها منقطة اخضرررر يقولك ايه ده يا حبيبتي قوليله ده ترتر يا روحي كوني انثي يعني لازم علطول تغسلي سنانك و عشان خاطري بلاش البصل قبل ماييجي تطلعلي بقا واحدة تقولي ايييه انا سناني صفراا ومش بتبيض مهما بغسلها اعمل اييه تعاليلي وانا اقولك انزلي هاتيلك ب جنيه كربونااتوا من اي عطار وحطي نص معلقه ومع نص موبايه ميه وامسكي الفرشه ووتك تك تك تك دعك فيهم مرتين في اليوم لمده اسبوع وهتبقي فلللللللله
ثانياااااااااااا .. 2: لازم ريحة ...
نفسك تبقي حلووووة بجد دي اهم حاجه عشان في ناس كتير بيبقي عندها مشاكل في سنانها او عندها جيوب انفية فابتلاقي غصب عنهم نفسهم ريحته مش حلوة فاحاولي دايما يكون جنبك كلورتس بجد بتخلي ريحه النفس حلوة اوي و حاولي كل شويه تغيريها و بعد الاكل وكده بس ياريت تاكليها براحة بلاش الطرقعة و البلالين و الحاجات الغريبة وبلاش تفتحي بؤك عالاخر وانتي بتاكليها ماحنا مش داخلين حرب كوني انثي مش عايزيين الراجل يطفش ههههه و برضو في معطرات للفم حلوة اوي بتترش زي السبراي خلي بالكوا يا بنات النقطه دي مهمه اوووووووووووي .
ثالثاااااا...: ريحه العررررررررق ...خلي بالك اوي من ريحه العرق يعني خدي شاور كده قبل مايجىوقبل متنامى و حطي مزيل عرق عشان تبقي واثقة في نفسك مش اول ماترفعي دراعك الراجل يغمي عليه ويروح فيها اااه لا احنا عاوزينه طب واحده تقولي مهما بستحمي برضوااا العرق جعييدي تعاليلي وانا اقولك لمووونه اه لمووونه وليل نهاار انزلي دعك تحت بطاطااتك علطوول بقا خليها عاده مستمره في اي وقت واي مكان وزمان واتفرجي عالنتيجة نضافه ريحة توفييير هيبقي مفيش ريحة عرق خاااالص وكمان بتفتح مع الوقت
وبمناسبة ريحه العرق بقي في برضو ناس مع العرق ممكن الشوز يعمل ريحة مش مرغوب فيها طبعا و بالذات اننا بنات مايصحش حد يلاحظ حاجه زي دي فحاولي لو واحده عندها المشكله دي تجيب بودر او كريم فطريات او سبراي لريحه القدم يعني ماينفعش اول ما تقلعي الشوز ريحته تطلع زي برطمان الفسيخ و الهي يستررررك الشراب مره واحده بسسسس ويتغسل مش عرض مستمر اسبووع وطبعا حبه ميه وملح وشويه شاور او شامبو وانقعي رجلك ربعايه هتبقي قشششطه
رابعااااااااااا ... :الضواااااااااااافر ودي نقطه مهمه جدا برضو عشان في رجالة بيلفت نظرهم اوي ضوافر البنت يعني لازم تهتمي بنضافة ضوافرك اوي و تبرديها مش لازم يعني تحطي مانكير عشان الصلاه وكده ممكن تعملي حنه او حتي حطي مانكير و بعدين شيليه لما تيجي تصلي و اهتمي اوي بشكل ايدك يعني لازم يحس بفرق بين ايدك و بين ايد صاحبه طب واحده تطلع تقولي ضوافري علطول شكلها مصفر كده زي الجمبريااايه تعالي اقولك تعملي ايه فاكره اللمونه اللي فووق اه والنبي هيا بعد مما تدعكي تحت باطااتك خدي باقتها ودعك دعك علي ضوافرك ابريهااا بيه زي تلميع الزراير كده لكده شهرر بقا هتبقي قويه وهتلاقيها ابيضت وبقت تمام
خامسااااا... خالوا بالكوا كمان من نقطة مهمة اوي يا بنات الشعرررررررر اللي بيبقي في كف الايد او في الايد عموما حاولي على قد متقدرى تشيليه اول باول و لو عندك براون يبقي تمام بتنجز برضو ابوس ايدك اوعي تفضحينا
برضو الشعر اللي في الوش و فوق الشفايف بيبقي ملفت جداااا ... واهتمي انك تزيلي شعر المناخير و فوق الشفايف يع خصوصا ان الحاجات دي بتظهر اوي زي الشمس احنا بنااااااات مش رجاله لازم تهتمي اوي بموضو ع ازاله الشعر اوي عشان في رجاله كتير بتقرف منه اللهم اني بلغت اللهم فاشهد
منقوووول للافاده
تسلمى حببتى عالموضوع لانه مهم جدا
وربة يجعله فميزان حسناتك
وانا فالخدمة ليكى ولاى عضوة فالمنتدى بتشوف موضوعك
ومنتظرة احدث واجدد موضوعاتك

من مواضيع خبيرة التجميل وئومة

قديم منذ /15-10-2016, 03:34 AM   #17

خبيرة التجميل وئومة

الصورة الرمزية خبيرة التجميل وئومة

حآلتِـى : خبيرة التجميل وئومة غير متواجد حالياً
ترتيبى : 525
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 616
عـدد نقآطىً : خبيرة التجميل وئومة is on a distinguished road

قـائـمـة الأوسـمـة

انا : خبيرة التجميل وئومة

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اولادي حياتي انا مشاهدة المشاركة
زاي تكوني بونبونايه في بيتك
تعاليلي بقا هنعمل كورس كده علي قدنا عشان نعرف ازاي نهتم بنفسنا في وسط ارف البيت والعيال والغسيل والتنضييف والمواعييييييين اااه المواعيين طبعا والحجات الكتير اللي هتجيب اجلنا دي واحنا مضيعين نفسنا في وسطها انهارده هنعمل نص وبكره ان شاء الله نكمل النص التاني حجاات سهله خااالص ومفيهاش اي صعوبيه ولا تكلفه
النهاردة عايزة الفت نظر كل البنات لشوية حاجات بسيطة بس هي مهمة اوي بتلفت نظر الراجل للست و خصوصا ان في بنات كتير مش بتاخد بالها من الحاجات دددددددي
اولااااا: الاهتمام بنضافة السناااااااان يعني مش تبقي اكلة ملوخية و وجوزك ييجي يلاقي سنانك كلها منقطة اخضرررر يقولك ايه ده يا حبيبتي قوليله ده ترتر يا روحي كوني انثي يعني لازم علطول تغسلي سنانك و عشان خاطري بلاش البصل قبل ماييجي تطلعلي بقا واحدة تقولي ايييه انا سناني صفراا ومش بتبيض مهما بغسلها اعمل اييه تعاليلي وانا اقولك انزلي هاتيلك ب جنيه كربونااتوا من اي عطار وحطي نص معلقه ومع نص موبايه ميه وامسكي الفرشه ووتك تك تك تك دعك فيهم مرتين في اليوم لمده اسبوع وهتبقي فلللللللله
ثانياااااااااااا .. 2: لازم ريحة ...
نفسك تبقي حلووووة بجد دي اهم حاجه عشان في ناس كتير بيبقي عندها مشاكل في سنانها او عندها جيوب انفية فابتلاقي غصب عنهم نفسهم ريحته مش حلوة فاحاولي دايما يكون جنبك كلورتس بجد بتخلي ريحه النفس حلوة اوي و حاولي كل شويه تغيريها و بعد الاكل وكده بس ياريت تاكليها براحة بلاش الطرقعة و البلالين و الحاجات الغريبة وبلاش تفتحي بؤك عالاخر وانتي بتاكليها ماحنا مش داخلين حرب كوني انثي مش عايزيين الراجل يطفش ههههه و برضو في معطرات للفم حلوة اوي بتترش زي السبراي خلي بالكوا يا بنات النقطه دي مهمه اوووووووووووي .
ثالثاااااا...: ريحه العررررررررق ...خلي بالك اوي من ريحه العرق يعني خدي شاور كده قبل مايجىوقبل متنامى و حطي مزيل عرق عشان تبقي واثقة في نفسك مش اول ماترفعي دراعك الراجل يغمي عليه ويروح فيها اااه لا احنا عاوزينه طب واحده تقولي مهما بستحمي برضوااا العرق جعييدي تعاليلي وانا اقولك لمووونه اه لمووونه وليل نهاار انزلي دعك تحت بطاطااتك علطوول بقا خليها عاده مستمره في اي وقت واي مكان وزمان واتفرجي عالنتيجة نضافه ريحة توفييير هيبقي مفيش ريحة عرق خاااالص وكمان بتفتح مع الوقت
وبمناسبة ريحه العرق بقي في برضو ناس مع العرق ممكن الشوز يعمل ريحة مش مرغوب فيها طبعا و بالذات اننا بنات مايصحش حد يلاحظ حاجه زي دي فحاولي لو واحده عندها المشكله دي تجيب بودر او كريم فطريات او سبراي لريحه القدم يعني ماينفعش اول ما تقلعي الشوز ريحته تطلع زي برطمان الفسيخ و الهي يستررررك الشراب مره واحده بسسسس ويتغسل مش عرض مستمر اسبووع وطبعا حبه ميه وملح وشويه شاور او شامبو وانقعي رجلك ربعايه هتبقي قشششطه
رابعااااااااااا ... :الضواااااااااااافر ودي نقطه مهمه جدا برضو عشان في رجالة بيلفت نظرهم اوي ضوافر البنت يعني لازم تهتمي بنضافة ضوافرك اوي و تبرديها مش لازم يعني تحطي مانكير عشان الصلاه وكده ممكن تعملي حنه او حتي حطي مانكير و بعدين شيليه لما تيجي تصلي و اهتمي اوي بشكل ايدك يعني لازم يحس بفرق بين ايدك و بين ايد صاحبه طب واحده تطلع تقولي ضوافري علطول شكلها مصفر كده زي الجمبريااايه تعالي اقولك تعملي ايه فاكره اللمونه اللي فووق اه والنبي هيا بعد مما تدعكي تحت باطااتك خدي باقتها ودعك دعك علي ضوافرك ابريهااا بيه زي تلميع الزراير كده لكده شهرر بقا هتبقي قويه وهتلاقيها ابيضت وبقت تمام
خامسااااا... خالوا بالكوا كمان من نقطة مهمة اوي يا بنات الشعرررررررر اللي بيبقي في كف الايد او في الايد عموما حاولي على قد متقدرى تشيليه اول باول و لو عندك براون يبقي تمام بتنجز برضو ابوس ايدك اوعي تفضحينا
برضو الشعر اللي في الوش و فوق الشفايف بيبقي ملفت جداااا ... واهتمي انك تزيلي شعر المناخير و فوق الشفايف يع خصوصا ان الحاجات دي بتظهر اوي زي الشمس احنا بنااااااات مش رجاله لازم تهتمي اوي بموضو ع ازاله الشعر اوي عشان في رجاله كتير بتقرف منه اللهم اني بلغت اللهم فاشهد
منقوووول للافاده
مبروك تثبيت الموضوع

والموضوع ده لو له جزء 2 ياريت تنزليه عشان يبقا موضوعك متكامل

من مواضيع خبيرة التجميل وئومة

قديم منذ /01-01-2018, 10:35 PM   #18

أم الاقمار

الصورة الرمزية أم الاقمار

حآلتِـى : أم الاقمار غير متواجد حالياً
ترتيبى : 778
بٌعثتَ هنآ فً : Aug 2016
تًجـِدنىً فً :
ڪلً مآ قدمتً : 5,825